• ProfSvc-palvelu, joka tunnetaan myös nimellä Performance Service, on Windows-palvelu, joka hallitsee järjestelmän suorituskykyä ja reagointikykyä.
  • Palveluiden uudelleenkäynnistämistä pidetään usein hyvänä ratkaisuna, jos sinulla on pääsy Palvelut-sovellukseen.

Hän Käyttäjäprofiilipalvelu (ProfSvc) on Microsoftin palvelu, joka vastaa käyttäjäprofiilin lähettämisestä ja lataamisesta. Joskus ProfSvc voidaan kuitenkin poistaa käytöstä tai estää.

Seurauksena on, että käyttäjät eivät voi kirjautua sisään käyttäjäprofiileihinsa, sovelluksilla voi olla ongelmia päästä käsiksi käyttäjätietoihin, ja jotkin profiilitapahtumailmoituksia varten asennetut komponentit eivät vastaanota niitä. Jotkut käyttäjät ovat yhdistäneet ongelman Windows 10:n asennukseen.

Tässä artikkelissa selitämme, kuinka pääset eroon tästä ongelmasta muutamalla yksinkertaisella vaiheella, jotta käyttäjäprofiilisi palautetaan normaaliin käyttötilaan.

Contents

Miksi Windows 10 ei muodosta yhteyttä ProfSvc-palveluun?

Voi olla useita syitä, miksi Windows 10 ei voi muodostaa yhteyttä ProfSvc (Profile Service) -palveluun. Joitakin mahdollisia syitä ovat seuraavat:

  • Palomuuriasetukset: Jos palomuurisi estää pääsyn ProfSvc-palveluun, Windows ei ehkä pysty muodostamaan yhteyttä siihen.
  • ProfSvc-palvelu ei ole käynnissä: ProfSvc-palvelu ei ehkä ole käynnissä, mikä estää Windowsia muodostamasta yhteyttä.
  • Haittaohjelmat tai muut tietoturvauhat: Haittaohjelmat tai muut tietoturvauhat ovat saattaneet vaikuttaa ProfSvc-palveluun estäen sitä toimimasta oikein.

Tutkitaan nyt joitain yleisiä ratkaisuja.

Kuinka voin korjata ProfSvc-yhteysongelmat?

1. Palauta tilin salasana

  1. Käynnistä tietokone uudelleen ja paina näppäintä päästäksesi käynnistysvalikkoon (yleensä F8, F11jompikumpi F12).
  2. Valitse vaihtoehto käynnistääksesi Windowsin asennuslevyltä (kuten USB-asemalta tai DVD-levyltä).
  3. Valitse kieliasetuksesi ja napsauta Seuraava.
  4. Napsauta nyt Korjaa tietokoneesi.
    Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  5. Valitse Ratkaista ongelmianiin Edistyneet asetuksetja napsauta sitten Järjestelmän symboli.
    Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  6. Sen sisällä Järjestelmän symbolikirjoita seuraava kirjoitus ja paina Pääse sisäänkorvaamalla [username] sen tilin käyttäjätunnuksella, jonka salasanan haluat nollata.
    net user [username] *
    Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  7. Sinua pyydetään luomaan tilille uusi salasana. Syötä uusi salasana ja paina Pääse sisään.
  8. Poistu komentokehotteesta ja valitse Jatkaa käynnistääksesi tietokoneesi uudelleen.
  9. Kirjaudu Windowsiin uudella salasanalla.

Ensimmäinen ja luonnollisin toimenpide on korjata ongelma nollaamalla tilisi salasana. Jos tämä lähestymistapa ei ratkaise ongelmaa, tietokone näyttää seuraavan virhevaroituksen: ”Windows ei voinut muodostaa yhteyttä ProfSvc-palveluun.”

Ennen kuin etsit muita ratkaisuja, tarkista, että sovellukset, käyttäjähallinta, jaettu PC-tilinhallinta (shpamsvc) ja luonnollinen todennus on määritetty oikein ja varmista, että ne toimivat oikein.

2. Palauta alkuperäinen ProfSvc-palvelu Windows 10:stä

  1. Käynnistä tietokone uudelleen ja paina näppäintä päästäksesi käynnistysvalikkoon (yleensä F8, F11jompikumpi F12).
  2. Valitse vaihtoehto käynnistääksesi Windowsin asennuslevyltä (kuten USB-asemalta tai DVD-levyltä).Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  3. Valitse kieliasetuksesi ja napsauta Seuraava. Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  4. Napsauta nyt Korjaa tietokoneesi.Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  5. Valitse Ratkaista ongelmianiin Edistyneet asetuksetja napsauta sitten Järjestelmän symboli.Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  6. Kirjoita seuraavat komennot komentoikkunaan painamalla Pääse sisään jokaisen jälkeen:
    • sc config ProfSvc start= auto
    • sc start ProfSvc
  7. Sulje komentoikkuna.
  8. Käynnistä tietokone uudelleen ja tarkista, jatkuuko ongelma.

ProfSvc-palvelu käyttää profsvc.dll-tiedostoa %WinDir%\system32 tiedosto. Voit palauttaa alkuperäisen version Windows 10 -asennusmedialta, jos tiedostoa on muokattu, vahingoittunut tai poistettu.

3. Luo uusi käyttäjätili

3.1 Kirjaudu järjestelmänvalvojaan

  1. Napsauta sisäänkirjautumisnäytön virtapainiketta ja siirry vikasietotilaan painamalla Shift + Restart.
  2. Olet nyt palautuskäynnistysvalikossa. Tulee Ratkaista ongelmianapsauta sitten Edistyneet asetukset ja valitse Käynnistysasetukset.Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  3. Nyt se voidaan nähdä luettelona, ​​josta voit valita. Suojattu tila järjestelmäsymbolilla painamalla F6.
    Komentorivi vikasietotilassa
  4. Kirjoita komentokehotteeseen seuraava komentosarja ja paina Pääse sisään.
    net user administrator /active:yes
  5. Kirjaudu sisään sisäänrakennettuun järjestelmänvalvojan käyttäjäprofiiliin ja luo uusi käyttäjäprofiili järjestelmänvalvojan oikeuksilla.
  6. Lukitse näyttösi painamalla ikkunat + avain lja rekisteröidy osoitteessa järjestelmänvalvojan tili.
  7. Voit poistaa sisäänrakennetun järjestelmänvalvojan tilin käytöstä kirjoittamalla seuraavan komentosarjan Järjestelmän symboli:
    net user administrator /active:no

Ensimmäisen seitsemän vaiheen pitäisi saada sinut valmiiksi uuden käyttäjätilin luomiseen. Nyt voit ratkaista ongelman noudattamalla näitä viimeisiä vaiheita.

3.2 Luo uusi käyttäjätili

  1. Napsauta hiiren kakkospainikkeella ikkunat näppäintä ja valitse Komentorivi (järjestelmänvalvoja).
    Korjaus: Windows 10 ei muodostanut yhteyttä ProfSvc-palveluun
  2. Kirjoita seuraava komentosarja ja paina Pääse sisään.
    net user NewAccount password /add
  3. Suorita myös alla oleva komentosarja.
    net localgroup Administrators NewAccount /add
  4. Kirjaudu ulos järjestelmästä ja kirjaudu sisään uudelle käyttäjätilille.

Seuraamalla näitä ohjeita olet ottanut sisäänrakennetun järjestelmänvalvojan käyttöön ja luonut uuden käyttäjäprofiilin. Siirrä kaikki viallisen käyttäjän tiedot äskettäin luotuun käyttäjäprofiiliin ja tarkista, onko ongelma ratkaistu.

Jos noudatat jotakin yllä olevista kolmesta ratkaisusta, voit korjata ongelmasi. Kerro meille alla olevassa kommenttiosiossa, jos sinulla on ehdotuksia.