- Monet käyttäjät ilmoittivat, etteivät he pysty toistamaan äänitiedostoja Windows 10:ssä ja he saivat a Laite käytössä virheviesti.
- Tietokoneessasi on useita ongelmia, jotka voivat aiheuttaa tämän virheen, mutta yleensä ei mitään suurta.
- Löydä alta joitain temppuja, jotka auttavat sinua tässä, kuten ajurien päivittäminen tai palauttaminen.
- Näytämme myös, kuinka Windowsin vianmääritystä käytetään tämän ongelman ratkaisemiseksi.
Tämä ohjelmisto pitää ohjaimet käynnissä ja suojaa näin yleisiltä tietokonevirheiltä ja laitteistovikoilta. Tarkista kaikki ohjaimesi nyt kolmella helpolla vaiheella:
- Lataa DriverFix (vahvistettu lataustiedosto).
-
Klikkaus Aloita skannaus löytääksesi kaikki ongelmalliset ajurit.
-
Klikkaus Päivitä ajurit saada uusia versioita ja välttää järjestelmän toimintahäiriöt.
- DriverFix on ladannut 0 lukijat tässä kuussa.
Näyttää siltä, että ääneen liittyvät ongelmat ovat joitakin Windows 10:n suurimmista ongelmista. Ja yksi yleisimmistä ongelmista on “Laite käytössä” -virhe.
Microsoftin mukaan tämä virhe on melko yleinen uusissa Insider-versioissa, mutta voit kohdata sen myös stabiileissa versioissa. Virallista ratkaisua ei kuitenkaan vielä ole. Joten kun kehitystiimi tutkii ongelmaa, yritämme korjata ongelman itse.
Contents
Kuinka korjata “Laite käytössä” -virhe Windows 10:ssä
- Käytä Äänen vianmääritys
- Käynnistä äänipalvelu uudelleen
- Päivitä USB-ajurit
- Palauta USB-ohjain takaisin
1. Käytä Audio Troubleshooter -toimintoa
Ensimmäinen asia, jota aiomme kokeilla, on myös yksinkertaisin. Annamme Windows 10:n oman vianetsintätyökalun yrittää ratkaista ongelman puolestamme. Koska tätä työkalua voidaan käyttää kaikenlaisten ongelmien ratkaisemiseen, siitä on todennäköisesti apua myös “Laite käytössä” -virheen kanssa.
Windows 10:n sisäänrakennetun vianmääritystyökalun suorittaminen:
- Avaa Asetukset-sovellus ja mene kohtaan Päivitys ja suojaus osio.
- Valitse Vianetsintä vasemmalla olevasta valikosta.
- Valitse Äänen toistaminen oikeasta ruudusta ja napsauta Suorita vianmääritys.
- Suorita vianmääritys loppuun noudattamalla näytön ohjeita.
2. Käynnistä äänipalvelu uudelleen
Microsoftin mukaan äänipalvelun uudelleenkäynnistys on luultavasti tehokkain ratkaisu tähän ongelmaan. Joten, juuri sitä aiomme tehdä nyt.
Voit käynnistää äänipalvelun uudelleen Windows 10:ssä seuraavasti:
- Siirry kohtaan Haku, kirjoita services.msc ja avaa Palvelut
- Etsi Windows Audio palveluluettelosta
- Napsauta sitä hiiren kakkospainikkeella ja valitse Käynnistä uudelleen
- Odota, että palvelu käynnistyy uudelleen
3. Päivitä USB-ohjaimet
“Laite käytössä” -virhe voi johtua myös sopimattomasta tai vanhentuneesta ääniohjaimesta, joka on asennettu tietokoneeseen. Joten seuraava asia, jota yritämme, on päivittää ääniohjaimesi. Jos et ole varma, miten se tehdään, noudata näitä ohjeita:
- Napsauta hiiren kakkospainikkeella alkaa ja valitse Laitehallinta.
- Navigoida johonkin Universal Serial Bus -ohjaimet ja laajenna tämä osio.
- Napsauta grafiikkalaitettasi hiiren kakkospainikkeella ja avaa Ominaisuudet.
- Valitse Yksityiskohdat -välilehti.
- Avaa avattavasta valikosta HardwareIds.
- Kopioi ensimmäinen rivi ja liitä se selaimen osoitepalkkiin.
- Hakutulosten pitäisi näyttää tarkat ohjaimet, jotka sinun on asennettava.
3.1 Päivitä ajurit automaattisesti
Ajurien etsiminen itse voi viedä aikaa. Joten suosittelemme käyttämään työkalua, joka tekee tämän puolestasi automaattisesti.
Automaattisen ohjainpäivityksen käyttäminen säästää varmasti ohjaimien manuaalisen etsimisen vaivaa ja pitää järjestelmäsi aina ajan tasalla uusimpien ohjainten kanssa.
Suosittelemme, että kokeilet DriverFixiä, koska se on erittäin helppokäyttöinen, kevyt ja sen on todistettu löytävän aina ohjelmistollesi vastaavan ohjainversion.
Sen lisäksi voit käyttää sitä täysin automatisoidussa kuljettajien hallintajärjestelmässä. Se käyttää hyvin vähän resursseja, joten voit antaa sen toimia taustalla ja tarkistaa säännöllisesti ajurit ja päivittää ne tarvittaessa.
⇒ Hanki DriverFix
4. Palauta USB-ohjain
Toisaalta, ehkä asensit viallisen ohjaimen, ja se aiheuttaa “Laite käytössä” -virheen. Jos epäilet, että näin voi olla, jatka ja peruuta nykyinen ääniohjain. Ja tässä on kuinka se tehdään:
- Napsauta hiiren kakkospainikkeella Käynnistä ja avaa Laitehallinta.
- Navigoida johonkin Ääni-, video- ja peliohjaimet.
- Napsauta äänilaitettasi hiiren kakkospainikkeella ja avaa Ominaisuudet.
- Avata Kuljettaja-välilehti.
- Klikkaus Palauta ohjain.
- Odota, kunnes toimenpide on valmis, ja käynnistä tietokone uudelleen.
Tarkista nyt, kuuletko ääntä tietokoneeltasi. Jos Microsoftin neuvot pitävät paikkansa, ongelmasi pitäisi korjata nyt. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, sinun kannattaa lukea Windows 10:n ääniongelmia käsittelevä artikkeli saadaksesi lisää ratkaisuja.
Jos olet kokeillut kaikkea, mitä kerroimme sinulle tässä artikkelissa, kerro meille tuloksistasi kommenteissa. Jos tiedät myös kiertotavan, jota emme ole listanneet tässä, älä epäröi kirjoittaa sitä alle.
#Korjaus #Laite #käytössä #virhe #aiheuta #ääntä #Windows #1011ssä
How much onions deserves this post?
Click a onion to throw it!
Average rating 0 / 5. Vote count: 0
No votes so far! Be the first to rate this post.