- Felet PEX-katalogens tillgänglighetsdata hittades inte kan visas när du har en långsam Internetanslutning eller din dator visar fel datum och tid.
- Den här guiden kommer att prata om de olika metoderna du kan använda för att åtgärda felet.
Om du försöker göra ett köp i appen i Microsoft Store men får felmeddelandet om tillgänglighetsdata för PEX-katalogen hittades inte, är du inte ensam. Tyvärr är det ganska standard och kan fixas på nolltid.
Här kommer vi att guida dig genom metoderna för att bli av med detta felmeddelande omedelbart efter att ha analyserat orsakerna till detsamma.
Contents
Vad orsakar felet att PEX-katalogens tillgänglighetsdata inte hittades?
Det kan finnas många anledningar till att detta fel visas. Vi har listat några av de vanligaste här:
- Långsam internetuppkoppling – Om din internetanslutning misslyckas eller inte fungerar korrekt kan du få felmeddelandet när du ansluter till Xbox Game Pass.
- Felaktigt datum och tid – När du ansluter till servern kontrollerar appen din region, datum och tid. Om datum och tid inte är inställda enligt din region kan du få felet. Ändra datum och tid och försök igen.
Vad kan jag göra för att åtgärda PEX-katalogens tillgänglighetsdata som inte hittades?
Utför dessa preliminära kontroller innan du går in i felsökningsstegen:
- Starta om din dator.
- Sök efter Windows-uppdateringar.
- Ställ in tid och datum enligt din region.
1. Uppdatera Store-appar
- Ska Leta efterkille Microsoft Storeoch klicka Öppen.
- I appen, i det vänstra hörnet, klicka Bibliotek.
- Klicka nu Få uppdateringar.
- Om en uppdatering är tillgänglig klickar du på Uppdatera alla, välj en individuell applikation och klicka Uppdatering.
2. Återställ Microsoft Store-appen
- Tryck fönster + Yo öppen inställningar.
- Ska AnsökningarKlicka sedan Installerade applikationer.
- Leta upp Microsoft Store applikation, klicka tre poäng och välj Avancerade alternativ.
- Låg OmstartKlicka på Omstart knapp.
3. Kör Windows Store Apps Felsökare
- Tryck fönster + Yo öppen inställningar.
- Ska SystemetKlicka sedan Lösa problem.
- Välj nu Andra felsökare.
- Att lokalisera Windows Store-appar och klicka Springa.
4. Rensa butikscache
- Tryck fönster + R att öppna Springa fönster.
- Kille wsreset.exe och tryck Kontrollera + Förändra + Kom in i att köra som administratör.
- Du kan behöva köra detta flera gånger.
5. Använd Registereditorn
- Tryck fönster + R för att öppna fönstret Kör.
- Kille regedit och tryck på Enter.
- Följ denna väg:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles
- Högerklicka på Profiler och välj Behörigheter.
- Nu i Behörigheter för profiler fönster, klicka Avancerad.
- Sätt en bock bredvid den Ersätt alla behörighetsposter för underordnade objekt med behörighetsposter som kan ärvas från detta objekt.
- Klick Tillämpa och OK.
- Klicka på i fönstret Profilbehörigheter Tillämpa och då OK.
- Stäng Registereditorn och starta om din dator
6. Registrera om Microsoft Store
- Tryck fönster + x för att öppna snabbmenyn och välj Terminal (administratör).
- Kopiera och klistra in följande kommando och tryck på Enter:
Get-AppXPackage *Microsoft.WindowsStore* | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
- När detta är gjort, starta Microsoft Store.
Så, det här är metoderna för att fixa Xbox Game Pass PEX-katalogens tillgänglighetsdata hittades inte. Prova dem och låt oss veta vilken som fungerade för dig i kommentarsfältet nedan. Om du stöter på ett annat Microsoft Store-fel när du använder en app, kolla in det här.
How much onions deserves this post?
Click a onion to throw it!
Average rating 0 / 5. Vote count: 0
No votes so far! Be the first to rate this post.