Denna programvara kommer att reparera vanliga datorfel, skydda dig från filförlust, skadlig programvara, maskinvarufel och optimera din dator för maximal prestanda. Fixa PC-problem och ta bort virus nu i tre enkla steg:
- Ladda ner Restoro PC Repair Tool som kommer med patenterad teknologi (patent tillgängligt här).
-
Klick Starta skanning för att hitta Windows-problem som kan orsaka PC-problem.
-
Klick Reparera allt för att åtgärda problem som påverkar din dators säkerhet och prestanda
- Restoro har laddats ner av 0 läsare denna månad.
Vilken appbutik du än använder kommer den förr eller senare att ha vissa problem som du kanske inte kan lösa omedelbart, som användare som har uttryckt oro över Microsoft Store betalningsproblem.
En av de vanligaste är följande: Kolla med din bank. Din bank kunde inte auktorisera den här betalningsmetoden.
Så mycket som du kanske inte vet vad du ska göra när ett sådant problem uppstår, finns det allmänna korrigeringar som du kan använda nedan för att felsöka och lösa problemet och få igång din betalningsprocess igen.
Om du har problem med betalningar i Microsoft Store, prova några av dessa lösningar innan du kontaktar support.
Contents
Hur kan jag åtgärda problemet Din bank kunde inte godkänna den här betalningsmetoden?
- Hur kan jag åtgärda problemet Din bank kunde inte godkänna den här betalningsmetoden?
- 1. Uppdatera betalningsalternativ
- 2. Hantera dina pengar på ditt Microsoft-konto
- Hur man lägger till pengar på ditt Microsoft-konto
- Så här löser du in ett presentkort eller en kod
- 3. Åtgärda felmeddelanden
- 4. Banken godkänner inte köpet
1. Uppdatera betalningsalternativ
Du kan uppdatera och/eller lägga till en ny betalningsmetod när du gör ett köp, eller hantera alla betalningsalternativ genom att logga in på Microsofts betalningswebbplats med ditt Microsoft-konto.
För att lägga till en betalningsmetod, gör följande:
- Logga in på Betalningsalternativ med ditt Microsoft-konto.
- Välj Lägg till betalningsalternativ.
- Fyll i de obligatoriska fälten och välj sedan Nästaoch du är klar.
Om du använder Xbox ett konsol till lägga till en betalningsmetodgör det här:
- Logga in på Microsoft-kontot som är kopplat till betalningsalternativet du vill lägga till.
- tryck på Xboxknappen för att öppna guiden
- Välj inställningar.
- Välj under Konto Betalning & fakturering.
- Under Betalningsalternativ väljer du Lägg till ett betalningsalternativ.
- Välj ett betalningsalternativ och följ instruktionerna
Till uppdatera betalningsmetodengör det här:
- Logga in på dina betalningsalternativ med ditt Microsoft-konto.
- Välj en betalningsmetod och välj sedan Redigera info.
- Skriv din uppdaterade information. Betalningsalternativ som används för att betala för en prenumeration kan redigeras, men kan inte tas bort förrän du ändrar hur du betalar för prenumerationen. Gå till Kortinformation för abonnemang eller andra tjänster kopplade till betalningsalternativet
- När du har gjort dina ändringar, välj Nästa.
Till uppdatera från din Xbox One konsol, gör så här:
- Logga in på Microsoft-kontot som är kopplat till betalningsalternativet för att uppdatera.
- tryck på Xboxknappen på din kontroll för att öppna guiden
- Välj inställningar.
- Välj under Konto Betalning & fakturering.
- Under Betalningsalternativbläddra åt höger till det betalningsalternativ du vill uppdatera
- Välj Redigera info.
- Uppdatera information om betalningsalternativ och välj sedan Spara.
Notera: Landet som är kopplat till ditt sätt att betala måste matcha det land som är kopplat till ditt Microsoft-konto.
Om du inte kan uppdatera eller lägga till ett betalningsalternativ, kontrollera följande:
- Följ alla instruktioner du får från felmeddelandet
- Skriv ditt kreditkortsnummer igen utan mellanslag, kommatecken eller andra tecken som inte är siffror
- Kontrollera att faktureringsadress, utgångsdatum och namn för ditt betalningsalternativ är korrekta.
- Kontrollera att det nya betalningsalternativet är aktiverat
- Se till att du har tillräckligt med pengar på ditt konto för att betala för ditt köp.
- Se till att betalningsalternativet är auktoriserat för onlinefakturering eller återkommande fakturering.
- Kontrollera med din bank varför auktoriseringar misslyckas.
- Testa att lägga till eller byta till ett annat betalningsalternativ (som beskrivs i stegen ovan)
2. Hantera dina pengar på ditt Microsoft-konto
Experttips:
SPONSRAD
Vissa PC-problem är svåra att ta itu med, särskilt när det kommer till skadade arkiv eller saknade Windows-filer. Om du har problem med att åtgärda ett fel kan ditt system vara delvis trasigt.
Vi rekommenderar att du installerar Restoro, ett verktyg som skannar din maskin och identifierar vad felet är.
Klicka här för att ladda ner och börja reparera.
Du kan göra detta på tre sätt – köp appar med pengarna, lägg till pengar på ditt konto eller lös in ett presentkort eller en kod på ditt konto.
Hur man lägger till pengar på ditt Microsoft-konto
- Gå till presentkortssidan i Microsoft Store och köp ett presentkort till det belopp du vill lägga till
- Ange ditt namn och din e-postadress som mottagare
- Slutför ditt köp
- Bekräfta att du har fått ett e-postmeddelande med presentkoden.
- Gå till sidan Lös in på Microsoft
- Bekräfta att du är inloggad på rätt konto
- Ange koden och välj Lösa in. Hela beloppet på koden kommer att läggas till ditt Microsoft-konto.
Så här löser du in ett presentkort eller en kod
Det enklaste sättet att göra detta är genom Microsofts inlösensida, där du anger koden på 25 tecken, väljer Nästa och följer instruktionerna på skärmen. För att göra detta kan du antingen använda din PC eller Xbox-konsol.
Att lösa in Windows 10gör det här:
- Öppet Microsoft Store.
- Välj Se mer meny(bredvid sökning).
- Välj Lös in en kod och logga in om det behövs.
- Ange din kod och välj Lösa in.
- Om det finns pengar på kortet eller koden kommer hela saldot att läggas på ditt Microsoft-konto. Du kan använda den för att köpa saker från Microsoft Store online Windows 10, och på Xbox One. Om kortet eller koden är för en specifik app eller spel läggs det till i ditt personliga bibliotek, där du kan ladda ner och installera det från Mitt biblioteki Microsoft Store. När du har löst in kommer du att omdirigeras till produktsidan där du också kan ladda ner och installera. Om det är för ett abonnemang hittar du det i din Tjänster & prenumerationer.
Att lösa in från din Xbox-konsolgör det här:
- Se till att konsolen är ansluten till Internet
- Logga in på ditt Microsoft-konto
- Säg “Xbox använd en kod” och följ instruktionerna för att lösa in presentkortskoden
- Om kortet eller koden är för en specifik app eller spel, läggs det till i ditt personliga bibliotek, där du kan ladda ner och installera det genom att trycka på Xbox knappen på din handkontroll och välj sedan Mina spel och appar > Redo att installeras. Välj appen eller spelet och välj sedan Installera.
- Om kortet eller koden är för ett abonnemang hittar du det i Systemet> inställningar > konto > Prenumerationer.
För Xbox 360, anslut till internet och logga in, tryck sedan på Guide-knappen>Spel och appar>Lös in kod. Ange koden och välj Klar.
Notera: Om du inte kan lösa in ett kort eller en kod kan det bero på följande orsaker:
- Koden har redan lösts in
- Du har ett utestående saldo på en prenumeration
- Koden är för ett förbetalt abonnemang
- Koden kom från en annan onlinebutik som Amazon.com, Best Buy eller EA, så kontakta dem direkt för att lösa in koden.
- Presentkort kan lösas in till personliga Microsoft-konton, inte företags- eller företagskonton
3. Åtgärda felmeddelanden
- Skriv ner fel-ID och sök på webben efter information om ID.
- Ta en skärmdump. Håll nere Windows knapp och tryck PrtSc tills skärmen dämpas i en sekund. Du hittar skärmdumpen i Denna PC > Bilder > Skärmdumpar.
- Kontakta Microsoft och ange fel-ID eller exakt språk för meddelandet för att få hjälp med problemet
4. Banken godkänner inte köpet
Ibland kan Microsoft Store-betalningsproblem bero på problem med bankauktorisering. Om du använder ett nytt konto, se till att det är aktiverat och auktoriserat för online eller återkommande fakturering.
Se också till att kortuppgifterna visas exakt som de gör på kortet och på ditt kreditkortsutdrag, och om du har gjort flera köp, vänta en dag eller två innan du försöker igen.
Kontakta din bank om du upptäcker att meddelandet “Avvisad” återkommer. De kan ge råd om ditt kort är godkänt eller inte för online-, internationella eller återkommande transaktioner.
Vi hoppas att Kolla med din bank. Din bank kunde inte auktorisera den här betalningsmetoden problemet är borta från din enhet.
Låt oss veta om du har några andra Microsoft Store-betalningsproblem eller om du kunde få dem lösta genom att använda någon av dessa lösningar genom att lämna en kommentar i avsnittet nedan.
Har du fortfarande problem? Fixa dem med det här verktyget:
SPONSRAD
Om råden ovan inte har löst ditt problem kan din dator uppleva djupare Windows-problem. Vi rekommenderar att du laddar ner det här PC-reparationsverktyget (betygsatt som utmärkt på TrustPilot.com) för att enkelt åtgärda dem. Efter installationen klickar du bara på Starta skanning knappen och tryck sedan på Reparera allt.
#Din #bank #kunde #inte #godkänna #denna #betalningsmetod #Fast
How much onions deserves this post?
Click a onion to throw it!
Average rating 0 / 5. Vote count: 0
No votes so far! Be the first to rate this post.