I Windows 11 har du flera sätt att se en lista över alla installerade skrivare, och i den här guiden får du lära dig hur du gör det.
Om du skriver ut från samma plats eller olika platser kan du ibland behöva hitta de skrivare som är installerade på din dator för att säkerställa att du har rätt enhet eller avgöra om du behöver ta bort en eller flera enheter.
Oavsett anledning har du i Windows 11 olika sätt att se en lista över skrivare installerade på din dator, inklusive att använda appen Inställningar, Skrivarhantering, Kommandotolken och PowerShell.
Den här guiden kommer att lära dig stegen för att se alla tillgängliga skrivare i Windows 11.
Contents
Se alla skrivare i Windows 11 från Inställningar
För att lista alla installerade skrivare i Windows 11, följ dessa steg:
-
Öppen inställningar.
-
Klicka på Bluetooth och enheter.
-
Klicka på Skrivare och skannrar ögonhår.
-
Kontrollera alla installerade skrivare i Windows 11.
När du har slutfört stegen visar appen Inställningar alla tillgängliga skrivare.
Det är värt att notera att med vilken metod du än väljer kan du också hitta programvaruskrivare som är en del av ett specifikt program, som ”Fax”, ”Microsoft Print to PDF”, ”Microsoft XPS Document Writer” och ”OneNote”.
Visa alla skrivare i Windows 11 från Print Management
Om du använder Windows 11 Pro, Enterprise eller Education kan du använda Printer Management Console för att granska alla installerade skrivare.
För att se tillgängliga skrivare på din dator från Print Management, följ dessa steg:
-
Öppen Börja.
-
Leta efter Utskriftshantering och klicka på det översta resultatet för att öppna programmet.
-
Navigera på följande rutt:
Printer Management > Print Servers > Printers
-
Granska alla tillgängliga skrivare i Windows 11.
När du har slutfört stegen kommer appen att lista alla skrivare som är installerade i Windows 11.
Visa alla skrivare i Windows 11 från kommandotolken
För att se en lista över installerade skrivare från kommandotolken, följ dessa steg:
-
Öppen Börja.
-
Leta efter Symbol för systemethögerklicka på det översta resultatet och välj Kör som administratör alternativ.
-
Skriv följande kommando för att lista de installerade skrivarna och tryck Kom in i:
wmic printer list brief
-
Bekräfta alla skrivare installerade på din dator.
När du har slutfört stegen kommer kommandot att returnera en lista över installerade skrivare i Windows 11.
Visa alla skrivare i Windows 11 från PowerShell
För att generera en lista över installerade skrivare från PowerShell, följ dessa steg:
-
Öppen Börja.
-
Leta efter Power Shellhögerklicka på det översta resultatet och välj Kör som administratör alternativ.
-
Skriv följande kommando för att lista de installerade skrivarna och tryck Kom in i:
Get-Printer | Format-Table
-
Bekräfta alla installerade skrivare i Windows 11.
När du har slutfört stegen genererar PowerShell-kommandot en lista över installerade skrivare i Windows 11.