I Windows 10 är “virtuella skrivbord” en snygg funktion som låter dig organisera och gruppera dina uppgifter på olika skrivbord, som om du hade en separat enhet för var och en av dina dagliga uppgifter.
I tidigare versioner av operativsystemet har vi sett många förbättringar, inklusive möjligheten att byta namn på skrivborden, och nu, sedan build 21337, har Windows 10 lagt till möjligheten att omorganisera virtuella skrivbord i vilken ordning du vill för att prioritera ditt arbete.
I den här guiden kommer du att lära dig stegen för att ändra ordningen på de virtuella skrivborden i Windows 10.
Ordna om virtuella skrivbord på Windows 10
Följ dessa steg för att ändra ordning på virtuella skrivbord i den ordning du vill:
-
Öppna Uppgiftsöversikt på Windows 10.
Snabbtips: Du kan klicka på knappen Task View i aktivitetsfältet eller använda Windows-tangent + Tab tangentbordsgenväg. -
Klicka på Nytt skrivbord för att skapa ett nytt virtuellt skrivbord.
-
Klicka, dra och släpp skrivbordet till önskad position.
-
(Valfritt) Högerklicka på skrivbordet och välj den nya beställningspositionen med Flytta vänster eller Flytta höger alternativ.
När du har slutfört stegen kommer de virtuella skrivborden att justeras i den ordning du vill ha.
Om du inte ser alternativet beror det på att du inte använder versionen av Windows 10 som stöder detta. Möjligheten att ändra ordning på virtuella skrivbord är tillgänglig sedan build 21337 i Dev Channel.