Niin paljon päivittäisestä teknologiaelämästämme käytetään tietojemme suojaamiseen. Olemme huolissamme siitä, että se ei ole turvallista, haluamme varmistaa, että se on turvallista, tuskailla, kun kuulemme rikkomuksesta, ja tunnemme itsemme epätoivoiseksi, kun saamme tietää, että meitä on loukattu. Oletko koskaan kärsinyt tietoturvaloukkauksista? Kuinka hoidit sen?
Mielipiteemme
Odysseas selittää sen ”Turkkilainen käsikirjoituspentu päätti kumota kaksi epäonnistunutta sivustoani.” Tuloksena on, että he ovat edelleen alas. Hän ei ole turvallisuusasiantuntija, hän ei voi puhdistaa niitä itse, eikä vain voi perustella kustannuksia, jotka aiheutuvat asiantuntijan maksamisesta heidän kunnollisesta puhdistamisesta.
Sayak sanoo, onneksi hän ei ole vielä käynyt läpi tietorikkomusta. Hän on aina ryhtynyt varotoimiin, kuten käyttänyt erittäin vahvoja salasanoja, luonut näennäissähköposteja sivustoihin rekisteröitymiseen jne. Nyt hän yrittää olla paljastamatta luottokorttejaan tallentamalla maksutietoja PayPalin tai digitaalisten lompakoiden avulla. ”Jos olet epävarma, käteinen on kuningas.” Hän tuntee ihmisiä, joiden Facebook tai Gmail on hakkeroitu, tai rahaa varastettu heidän tileiltään. Mutta kussakin näistä tapauksista he suhtautuivat hyvin löyhästi turvallisuuteensa.

Ryan ei voi vastustaa puun koputtamista, koska hän sanoo, ettei hän ole vielä käynyt läpi tietorikkomusta. Kuten Sayak, hän käyttää myös toissijaisia sähköpostitilejä ja vaihtoehtoisia maksutapoja, kuten PayPal, suojaamaan arkaluonteisempia taloudellisia tietoja. Hän tuntee sen ”Terve järki on ensimmäinen ja paras puolustuslinjasi.”
Simon panee merkille, että muutama hänen tilinsä on vuotanut tietokantarikkomusten vuoksi. Jotkut hänen käyttämistään palveluista, kuten Adobe, Patreon ja Roll20, kärsivät vuodoista, ja hänen tilinsä sisältyi vuotamaan tietoon. ”Se opetti minulle hyvän oppitunnuksen vaihtoehtoisen salasanan käytöstä jokaiselle tilille!”
Minulla on ollut muutamia erityyppisiä rikkomuksia. Minulla on muutama oma sivusto, ja niitä on tietysti rikottu. Oli myös aika, jolloin TurboTaxilla oli paljon vaikeuksia tietorikkomusten kanssa. Kirjoittimme veromme tuona vuonna TurboTaxille ja meille kerrottiin, että olemme jo jättäneet ilmoituksen. Jolla oli kaikki tietomme ja hän teki väärän ilmoituksen. Sen oikaiseminen kesti kuukausia. Emme enää käytä TurboTaxia, ja nyt joku maksaa verot puolestamme.
Mielipiteesi
Toivottavasti, jos olet kuin Sayak ja Ryan, et ole käynyt läpi tietorikkomusta. Mutta on täysin mahdollista, että olet kuin Odysseas, Simon ja minä ja olet käynyt läpi sen riippumatta siitä, kuinka varovainen olet ollut turvallisuutesi suhteen. Oletko koskaan kärsinyt tietoturvaloukkauksista? Kuinka hoidit sen? Kerro meille siitä alla olevissa kommenteissa.