Viime vuonna Google esitteli aikaa säästävän tavan tavoittaa joitain heidän palveluistaan .new-verkkotunnuksella. Sen avulla voimme luoda nopeasti asiakirjoja, laskentataulukoita ja esityksiä kirjoittamalla docs.new, Sheets.new ja slides.new.
Yhtiö laajentaa nyt kattavuuttaan kolmansien osapuolten verkkosivustoille. He valitsivat nyt saatavilla olevat, mutta pian kaikki yritykset voivat hakea .new-verkkotunnusta. Voit nyt kirjautua sisään Spotifyssa, Mediumissa ja eBayssa tämän alustan kautta.
.Uusi
Vaikuttaa siltä, että Google on niin luonnollinen. He loivat Google-hakukoneen, ja se muutti lähestymistapamme tutkimukseen. Meidän täytyy vain mennä osoiteriville ja etsiä mitä etsimme.
Nyt vuonna 2019 voimme siirtyä osoiteriville ja kirjoittaa pikakuvakkeen sen sijaan, että kirjoitat pitkän URL-osoitteen tai joudut tallentamaan sitä pitkään kirjanmerkkiluetteloon.
He olivat aina suunnitelleet avaavansa .uusi kolmansille osapuolille, mutta aloittaakseen sen, he valitsivat käsin sivustot, joiden tiedetään olevan usein usein ihmisiä, kuten Spotify, Medium, eBay jne.
Kirjoita vain soittolista. Uusi voit luoda uuden Spotify-soittolistan. Joten et todellakaan ole saavuttanut Spotify-verkkosivuston etusivua, mutta olet saavuttamassa tietyn osan Spotifystä, mikä säästää ongelmia. Voit myös kirjoittaa sell.new, jos haluat luetella jotain uutta eBayssa. Jos haluat luoda uuden viestin Mediumiin, kirjoita vain story.new.
”Samanlainen kuin .app, .page ja .dev, .new on turvallinen, koska kaikkia verkkotunnuksia palvellaan HTTPS-yhteyksien kautta, sanoi Googlen Ben Fried blogikirjoituksessa.

Toistaiseksi löytyy myös pikanäppäimiä Canvalle, Webexille, laskujen luomiselle, RunKit, yhdistetty asiakirja ja laskentataulukko, OVO Sound, Google Calendar, OpenTable ja Github
Tavaramerkkien omistajat voivat rekisteröidä tavaramerkkituotteensa .new-verkkotunnuksensa Googlessa 14. tammikuuta asti. Kuka tahansa voi hakea .new-verkkotunnusta 2. joulukuuta alkaen, mikä alkaa rajoitetun rekisteröintijakson. Ennen sitä Google voi antaa .new-verkkotunnuksia haluamallaan tavalla, ja se voi asettaa siihen mennessä yhteensä 100 verkkotunnusta.
Google tarkistaa .new-verkkotunnuksen sisäänkäynnit varmistaakseen, että sitä on tarkoitus käyttää toimintojen luomiseen tai online-luomiseen. Sen on säästettävä heitä askel – et voi vain lähettää ihmisiä verkkosivustollesi piilotettuna .new-verkkotunnuksen takana.
”Tällä hetkellä näemme [domains] portteina verkkoon, joka tuo ihmisiä näille staattisille sivuille ”, kertoi Stephanie Duchesneau, Googlen ohjelmapäällikkö määrättyjen nimien ja numeroiden isännöimässä huippukokouksessa viime keväänä. ”Mutta halusimme todella, että verkkotunnus työskentelee vielä enemmän.”
Lisäksi kaikkien .new-sivustojen on käytettävä HTTPS: ää pitäen yhteys salattuna. Se varmistaa, että sinulla ei ole ketään muuta, joka kurkistaa luomiasi tietoja, kuten soittolistojasi, kalenteriasi jne.
Pelinvaihtaja?
Tämä voi olla pelinvaihtaja. Vaikka se ei todennäköisesti mullista laskentakokemusta samalla tavalla kuin Google-hakukone teki, se voi silti muuttaa sitä jonkin verran merkittävästi, jos ihmiset todella käyttävät sitä.
Mitä mieltä sinä olet? Onko .new-verkkotunnus pelinvaihtaja tai vain uusi tapa, jolla Google voi käyttää tietojasi väärin? Lisää ajatuksesi alla oleviin kommentteihin.