Kaikki ovat kuulleet Nevadan Las Vegasissa mainoslauseen: ”Mitä tapahtuu Vegasissa, se pysyy Vegasissa”. Ja jos olet käynyt tässä villissä kaupungissa, ymmärrät. Kummallista, Apple pystytti Las Vegasiin mainostaulun, joka kertoi: ”Mitä iPhonellasi tapahtuu, pysyy iPhonellasi.”
Vihjeitä yksityisyyteen
Lähellä Las Vegasin osaa, jossa Consumer Electronics Show järjestetään 8. tammikuuta, Las Vegas Convention Center, Apple ripustaa valtavan kyltin, ”Mitä tapahtuu iPhonellasi, pysyy iPhonellasi.”
Se on yksinkertainen mustavalkoinen kuva, jossa on ääriviivat iPhonen takaosasta. Iskulauseen alapuolella pienellä painatuksella sanotaan “apple.com/privacy”.
Chris Velazco Engadgetista julkaisi kuvan mainostaulusta Twitteriin ja kirjoitti tekstin: ”Apple ei koskaan ilmesty CES: ssä, joten en voi sanoa, että näin tämän tulevan.”
Mainostaulussa mainitun linkin seuraaminen vie sinut heidän verkkosivustonsa sivulle, jossa he keskustelevat tietosuojakäytännöstään ja toteavat: ”Uskomme, että Apple on yksityisyys perusihmisoikeus.”
Iskulauseesta huolimatta tämä ei ole vain jotain, mitä he ajattelevat suhteessa iPhoneen.
”Jokainen Apple-tuote on suunniteltu alusta asti suojaamaan näitä tietoja. Ja antaa sinulle mahdollisuuden valita, mitä jaat ja kenen kanssa ”, Apple lisää.
Sen jälkeen kuvataan Applen tietosuojakäytäntöjä, joissa kerrotaan, että voit suojata laitteesi kuusinumeroisella salasanalla tai käyttää Touch ID: tä tai Face ID: tä. Voit jopa lisätä turvallisuutta luomalla aakkosnumeerisen salasanan.
Se on pohjimmiltaan todella kova myynti heidän yksityisyydensuojakäytännöissään. ”Voit ottaa valokuvan, kysyä Siriltä kysymyksen tai saada ohjeita, voit tehdä sen tietäen, että Apple ei kerää henkilökohtaisia tietojasi myydäksesi mainostajille tai muille organisaatioille.”
Sivu jatkuu useiden muiden yksityisyyden alueiden läpi varmistaen aina, että tietosi ovat turvallisia.
Ehkä näin he aikovat saada takaisin tappiot. Viime viikolla julkaistiin laajasti, että Apple ei saavuttanut ennustettua myyntiään. Ehkä he mainostavat tietosuojakäytäntöään saadakseen käyttäjät takaisin joukkoon, vaikka yleisesti uskotaan, että suuri osa tappiosta tuli Kiinasta.
Lisäksi
Apple ei kuitenkaan esitä tuotteitaan CES: ssä. Sen sijaan he tekevät sen maailmanlaajuisen kehittäjien konferenssissa (WWDC), jonka he yleensä pitävät joka vuosi heinäkuussa. Sinun on pidettävä tätä älykkäänä markkinointina, pystyttämällä mainostaulu puhumalla tekniikan harrastajille, kun et edes suunnittele läsnäoloa CES: ssä.
Luo tämä mainostauluilmoitus suurempaa kiinnostusta sinuun Applen tuotteiden suhteen? Tarkoittaako yksityisyys sinulle niin paljon? Pitäisikö heidän vain mennä eteenpäin ja liittyä ensin CES: ään? Mitä mieltä olet Applen yksityisyyden suojataulusta Las Vegasissa? Kerro meille ajatuksesi alla olevasta kommenttiosasta.
Kuvahyvitys: Viserrys ja julkinen