Vaikka iPhone ja iPad tukevat muita sovelluksia pääsemään verkkoon, Safari on edelleen suosituin ja useimmin käytetty selain iOS-käyttäjille. Safarin vianmääritys voi olla turhauttavaa, varsinkin jos sen ongelmat estävät sinua etsimästä ratkaisua verkosta. Tässä on muutama yleinen syy, miksi Safari ei ehkä toimi iPhonessa ja kuinka korjata ongelmat.
Ota Cellular Data for Safari App käyttöön
Jos olet tutkinut iPhonen datansäästöominaisuuksia, joiden avulla voit määrittää, millä sovelluksilla on pääsy puhelimesi matkapuhelindataan, on mahdollista, että poistat matkapuhelintiedot käytöstä Safari-sovelluksessa. Tämä tarkoittaa, että Safari toimii, kun olet yhteydessä Wi-Fi-verkkoon, mutta ei matkapuhelindataan. (Yritä testata tämä suorittamalla Safari Wi-Fi-yhteydellä.)
Jos näin on, ota matkapuhelintiedot uudelleen käyttöön Safarissa siirtymällä kohtaan Asetukset -> Cellular ja varmista sitten Käytä mobiilidataa -luettelossa, että Safarin vieressä oleva liukusäädin on vihreässä päällä. asentoon.
Poista kokeelliset ominaisuudet käytöstä
Et ehkä tiedä tästä, mutta iPhonen Safarilla on paljon kokeellisia ominaisuuksia, jotka voit poistaa käytöstä ja ottaa käyttöön haluamallasi tavalla.
Kuten nimestä voi päätellä, näiden ongelmana on se, että ne ovat todellakin kokeellisia eivätkä kaikki myöhemmin toimi oikein. Niiden poistaminen käytöstä yksi kerrallaan voi korjata Safarin, jos se ei toimi, ja auttaa sinua selvittämään, mikä tarkka ominaisuus aiheutti ongelman,
Siirry iPhonessa kohtaan Asetukset -> Safari -> Lisäasetukset -> Kokeelliset ominaisuudet.
Jos täällä on käytössä useampi kuin yksi ominaisuus, poista vain yksi käytöstä ja tarkista sitten, toimiiko Safari jälleen normaalisti. Jos se ei onnistu, ota ominaisuus uudelleen käyttöön (jos haluat) ja poista seuraava ominaisuus käytöstä. Jatka tätä menettelyä, kunnes (toivottavasti) Safari alkaa toimia uudelleen.
Muuta verkkoasetuksia
Yritä palauttaa Wi-Fi-yhteys ja muodostaa yhteys verkkoon.
1. Siirry kohtaan Asetukset -> Wi-Fi ja sammuta se, kytke se sitten takaisin päälle muutaman sekunnin kuluttua.
2. Jos käytät mobiilidataa, siirry kohtaan “Asetukset -> Matkapuhelin” ja kytke “Matkapuhelin” pois päältä ja takaisin muutaman sekunnin kuluttua.
3. Jos kumpikaan vaihtoehto ei toimi, siirry kohtaan Asetukset -> Wi-Fi, muodosta yhteys toiseen Wi-Fi-verkkoon ja yritä ladata verkkosivu uudelleen.
Jos ongelma ei poistu, yritä palauttaa verkkoasetukset alkuperäiseen kokoonpanoon.
1. Siirry kohtaan Asetukset -> Yleiset -> Nollaa ja valitse Nollaa verkkoasetukset.
Ongelma: Safari kaatui ja ei avaudu
Jos olet koskaan ollut paniikissa sen jälkeen, kun Safari sulki odottamattomasti etkä saanut sovellusta käynnistymään, olet todennäköisesti havainnut virheen, joka vaikuttaa Safarin hakukoneehdotuksiin. Tämä ongelma voi aiheuttaa sovelluksen kaatumisen, jäätymisen tai käynnistymisen kokonaan. Vaikka vika yleensä vaivaa laitteita, joissa on iOS 10, se voi vaikuttaa melkein mihin tahansa iPhoneen tai iPadiin.
Kuinka korjata se: Poista hakukoneehdotukset käytöstä
1. Siirry Asetukset-kohtaan ja valitse sovellusluettelostasi Safari.
2. Etsi Hakukoneehdotukset ja sammuta se.
Tämä ominaisuus tarjoaa ehdotuksia siitä, mitä voit etsiä kirjoittaessasi Safarin hakupalkkiin. Sen poistaminen käytöstä poistaa ongelman monille käyttäjille.
Ongelma: Safari on harmaa (eikä avaudu)
Sovellukset, jotka muuttuvat harmaiksi, kun napautat niitä tai näyttävät harmailta, kun käynnistät puhelimen, on laaja ongelma monille iPhone-käyttäjille, jotka vaihtavat iOS 12 -käyttöjärjestelmään. Jos kohtaat virheen, Safari saattaa lakata toimimasta, kun siirryt toiseen sovellukseen se on auki, ja kuvake saattaa näyttää harmaalta.
Kuinka korjata: Päivitä ohjelmisto
Voit ratkaista tämän ongelman päivittämällä iPhonen uusimpaan iOS-versioon. Apple sisältää tärkeitä virhekorjauksia jokaiseen ohjelmistopäivitykseen, joten on tärkeää pitää iPhone tai iPad ajan tasalla. iOS 11.1 korjasi tämän virheen useimmille käyttäjille, joten muista päivittää versioon 11.1 tai uudempaan, jos käytät vanhempaa iOS-versiota.
1. Siirry kohtaan Asetukset -> Yleiset.
2. Valitse ”Ohjelmistopäivitys” ja asenna uusin päivitys.
Ongelma: Safari on hidas
Niin tehokas kuin iPhonesi voi olla, se voi tukkeutua kaikkiin käsittelemiinsä ulkopuolisiin tietoihin. Jos huomaat, että Safarilla kestää kauemmin sivujen tai grafiikan lataaminen, saattaa olla aika tehdä jonkin verran taloudenhoitoa. Yritä tyhjentää selaimen historia, verkkosivustojen tiedot ja välimuisti, jotta Safari toimii sujuvammin.
Kuinka korjata se: Tyhjennä tietosi
Poista evästeet, välimuisti ja selaushistoria seuraavasti:
1. Siirry kohtaan Asetukset -> Safari.
2. Valitse Tyhjennä historia ja tiedot. Safari muistaa automaattisen täytön tiedot, jos valitset tämän vaihtoehdon.
Säilytä selaushistoriasi, mutta tyhjennä välimuisti ja evästeet:
1. Siirry kohtaan Asetukset -> Safari -> Lisäasetukset.
2. Valitse Sivuston tiedot -> Poista kaikki verkkosivuston tiedot ja napauta Poista. Huomaa, että Safari ei muista automaattisen täytön tiedot, jos valitset tämän vaihtoehdon.
Voit poistaa vain osan selaushistoriastasi, välimuistista ja evästeistä:
1. Avaa Safari ja napauta Kirjanmerkki-kuvaketta.
2. Avaa Historia ja napauta Tyhjennä.
Safari antaa sinulle mahdollisuuden tyhjentää historiasi, evästeesi ja selaustietosi kuluneesta tunnista, kuluneesta päivästä, viimeisestä 48 tunnista tai koko historiastasi.
Ongelma: Safari ei vieläkään toimi
Vaikka se kuulostaa kliseiseltä, puhelimen sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen voi olla ratkaisu mihin tahansa Safariin liittyvään ongelmaan.
Kuinka korjata se: Käynnistä Safari uudelleen tai käynnistä puhelin uudelleen
Jos mikään edellisistä korjauksista ei auta ratkaisemaan ongelmaa, yritä käynnistää sovellus uudelleen tai käynnistää puhelin uudelleen.
1. Kaksoisnapauta kotipainiketta avataksesi moniajo ja pyyhkäise ylöspäin pakottaaksesi sovelluksen sulkeutumaan. IPhone X: n ja sitä uudempien käyttäjien pyyhkäise ylöspäin näytön alareunasta ja paina näyttöä, kun sormesi on lähellä keskustaa avataksesi moniajo-näkymän, ja sulje sitten pyyhkäisemällä ylös Safarilla.
2. Sammuta puhelin pitämällä nukkumispainiketta painettuna, kunnes liukusäädin tulee näkyviin. Liu’uta oikealle sammuttaaksesi puhelimesi. IPhone X -käyttäjille tai uudemmille, pidä sivupainiketta ja yhtä äänenvoimakkuuspainiketta painettuna, kunnes liukusäädin tulee näkyviin. Sammuta sitten puhelin oikealle liu’uttamalla sitä.
Nyt kun Safari-selaimesi toimii kuten pitäisi, kokeile joitain dynaamisia taustakuvia macOS: lle tai ole tuottava iOS-parhaiden asiakirjaskannerisovellusten luettelollamme.
Liittyvät:
-
Kuinka saada mobiilisafari tallentamaan salasanasi iOS: lle
-
Miksi sinun pitäisi käyttää Safaria Chromen sijaan Macissa