Viesteissä näkyvä ongelma voi vaihdella. Ehkä voit lähettää viestejä, mutta et saa niitä. Ehkä tekstiviestit toimivat, mutta iMessages ei onnistu lähettämään. Ehkä kaikki viestisi tulevat läpi, mutta et voi koskaan vastata keskusteluun. Ehkä näet useita keskusteluja jokaiselle kontaktille sen perusteella, mistä keskustelu aloitettiin.
On monia tapoja, joilla Viestit voivat hajota Macissa. Oireista riippumatta syy on tyypillisesti sama: Messages-sovelluksen ja Applen lopussa olevien viestipalvelimien välinen väärinkäsitys. Oikeilla vianmääritysvaiheilla voimme korjata tämän.
Ilmeiset korjaukset
Ennen kuin kokeilet näitä kehittyneempiä korjauksia, varmista, että olet suorittanut perusasiat ensin. Oletko käynnistänyt Mac-tietokoneesi uudelleen? Oletko varma, että sinulla on Internet-yhteys? Kokeneet tietotekniikan asiantuntijat tietävät, että nämä ratkaisut ovat sekä tehokkaita että välttämättömiä vianmääritysvaiheita.
Oletetaan myös, että olet tarkistanut Applen iMessage-katkoksen Järjestelmän tila sivu. Vaikka iMessage sammuu vain harvoin, on tärkeää varmistaa, että se on aktiivinen, ennen kuin aloitat ongelman vianmäärityksen, jota et voi korjata.
Tarkista tilisi asetukset Viestit-kohdassa
Löydät nämä asetukset kohdasta Viestit -> Asetukset. Nämä asetukset hallitsevat Viestit-sovelluksen ja Apple ID: hen, puhelinnumeroon ja iCloudiin liittyvien viestitietojesi välistä yhteyttä.
Ensin on varmistettava, että laitteesi on rekisteröity Messages-sovellukseen. Laitteesi on rekisteröidyttävä Messages-sovellukseen, jotta voit vastaanottaa viestejä. Tämä tarkoittaa, että sinun on kirjauduttava Mac-tietokoneesi Apple ID: hen. Voit tarkistaa kirjautumistilan Viestit-asetusikkunan Tilit-välilehdessä.
Sinun on myös tarkistettava osoite, johon pääset näissä asetuksissa. Tarkista kaikki käytettävissä olevat yhteydenottotavat Tilit-välilehdessä. Varmista, että valitset kaikki ruudut.
Tili-välilehden alaosassa näkyy avattava valintaruutu Aloita uudet keskustelut alkaen alla olevilla käytettävissä olevilla yhteyshenkilöilläsi. Vältä päällekkäisten viestien luominen varmista, että jokaisella iCloudiin kirjautuneella laitteella on sama vaihtoehto täällä. Paras veto on käyttää matkapuhelinnumeroa, koska tätä asetusta tukee suurin osa laitteista.
Jos laitteesi on kirjautunut sisään, mutta sitä ei synkronoida oikein, vieritä alas iCloud-kirjautumisvaiheeseen. Poista ja lisää tilisi takaisin sisään, mutta noudata ohjeita huolellisesti.
Vaihda iCloud-kirjautumista
Viestit synkronoidaan nyt iCloudin kanssa macOS: n uudemmissa versioissa. Tämä voi valitettavasti aiheuttaa omia ongelmia. Paras korjaus on yritys nollata yhteys.
Ajatuksena on kirjautua ulos iCloudista kokonaan, käynnistää uudelleen ja kirjautua sitten iCloudiin uudesta käynnistyksestä. Tämä voi ”nollata” Messages-todennuksen, mikä tarjoaa Macille mahdollisuuden tutustua uudestaan viestipalvelimeen.
Jos sinulla on synkronoituja tietoja iCloudin kanssa, tämä voi olla hieman hankalaa. Ensinnäkin sinun on varmistettava, että iCloud-tiedostot ovat aina varmuuskopioituina. iCloud ei ole varmuuskopiointipalvelu, eikä se ole riittävän luotettava toimimaan samalla tavalla.
Yhteystietojesi ja kalenteritapaamiesi tulisi olla turvallisia, mutta tiedostosi voivat eksyä tässä prosessissa, varsinkin jos työpöydän ja asiakirjojen synkronointi on käytössä. Suosittelemme, että lataat kaikki asiakirja- ja työpöytätiedostosi iCloudista ja poistat synkronoinnin käytöstä ennen jatkamista. Pidä tiedostot Macissa, kun poistat sen käytöstä!
Tyhjennä viestien välimuisti
Jos haluat yrittää asentaa Viestit puhtaassa tilassa, voit poistaa jäljellä olevat kirjautumistiedot. Kirjaudu ensin ulos iCloudista ja Viesteistä. Poista sitten ~ / Kirjasto / Viestit-kansio. Voit myös kopioida kansion työpöydälle, jos haluat säilyttää välimuistissa olevien viestien kopion myöhempää käyttöä varten.
Tarkista aika-asetukset
Jos laitteesi aika on väärä, monet todennusprosessit epäonnistuvat. Tämä sisältää Viestit. Jos aikavyöhyke on asetettu väärin tai kello asetetaan manuaalisesti väärään aikaan, sinulla on kaikenlaisia ongelmia. Tämä voi aiheuttaa ongelmia HTTPS-virheistä evästeiden häviämiseen kertaluonteisiin salasanavirheisiin, joten on hyvä pitää kellosi synkronoituna automaattisesti. Apple tekee mielellään tämän puolestasi, ja sinun pitäisi antaa heidän antaa. Jos poistat sen käytöstä, aseta kello automaattisesti Apple: n hallintaan.
Jos kellonaikasi on väärä, avaa Järjestelmäasetukset -> Päivämäärä ja kellonaika ja tarkista ”Aseta tiedot ja aika automaattisesti” ikkunan yläosasta. Sitten Apple käyttää sijaintisi ja IP-osoitetietojasi pitämään Macin paikallisen ajan ja järjestelmän kellon synkronoituna.
Jos ongelma ei ratkea, sinun on ehkä kirjauduttava ulos ja sitten takaisin sisään, kuten yllä on kuvattu.
Laitteiston sarjanumero ei täsmää
Viestien käyttämiseksi sinulla on oltava yksilöllinen ja rekisteröimätön Mac-sarjanumero. Jos Mac on aitoa Apple-laitteistoa, tämä ei ole lainkaan ongelma. Kun aloitat työskentelyn Hackintosh-järjestelmien kanssa – ersatz Macit, jotka on rakennettu valmiista osista ja muokatusta macOS-versiosta, kohtaat ongelmia.
Monissa tapauksissa voit kuitenkin luoda kelvollisen ja käyttämättömän sarjanumeron. Niitä on paljon siellä: voimassa olevia sarjanumeroita on paljon, paljon enemmän kuin tietyn sukupolven Mac-tietokoneita on koskaan. Tämän tekeminen vaatii todellisen Macin perusteellisen huijauksen: koko prosessi on kaukana tämän viestin piiristä. Voit kuitenkin löytää hyvän oppaan tonymacx86 tai Hackintosher, valitsemastasi menetelmästä riippuen, sekä äskettäin päivitetyn MacObserver lähettää.
Johtopäätös
Viestien korjaaminen MacOS-käyttöjärjestelmässä ei ole helppoa. Sovelluksessa tapahtuu paljon, jota käyttäjä ei voi koskettaa, ja paljon riippuu Applen omista palvelimista. Jos kohtaat edelleen ongelmia MacOSin Viestien kanssa, saatat haluta ottaa yhteyttä Applen tekniseen tukeen ja selvittää, tarjoavatko he sinulle tarkemman korjauksen.