Windows 10:ssä “virtuaaliset työpöydät” on näppärä ominaisuus, jonka avulla voit järjestää ja ryhmitellä tehtäviäsi eri työpöydillä, kuten jos sinulla olisi erillinen laite jokaista päivittäistä tehtävää varten.
Käyttöjärjestelmän aiemmissa julkaisuissa olemme nähneet monia parannuksia, mukaan lukien mahdollisuus nimetä työpöydät uudelleen, ja nyt, versiosta 21337 lähtien, Windows 10 on lisännyt mahdollisuuden järjestää virtuaalisia työpöytiä uudelleen haluamassasi järjestyksessä priorisoidaksesi työsi.
Tässä oppaassa opit vaiheet virtuaalisten työasemien järjestyksen muuttamiseen Windows 10:ssä.
Järjestä virtuaaliset työpöydät uudelleen Windows 10:ssä
Voit järjestää virtuaaliset työpöydät haluamaasi järjestykseen seuraavasti:
-
Avata Tehtävänäkymä Windows 10:ssä.
Nopea vinkki: Voit napsauttaa tehtäväpalkin Tehtävänäkymä-painiketta tai käyttää Windows-näppäin + sarkain pikanäppäin. -
Klikkaa Uusi työpöytä -painiketta luodaksesi uuden virtuaalisen työpöydän.
-
Napsauta, vedä ja pudota työpöytä haluamaasi kohtaan.
-
(Valinnainen) Napsauta työpöytää hiiren kakkospainikkeella ja valitse uusi tilauspaikka -painikkeella Siirry vasemmalle tai Liiku oikealle vaihtoehtoja.
Kun olet suorittanut vaiheet, virtuaaliset työpöydät kohdistetaan haluamaasi järjestykseen.
Jos et näe vaihtoehtoa, se johtuu siitä, että et käytä Windows 10:n versiota, joka tukee tätä. Mahdollisuus järjestää virtuaalisia työpöytiä uudelleen on saatavilla Dev Channelin versiosta 21337 lähtien.