Kaikki Apple-kaupat Suur-Kiinan ulkopuolella suljettiin äskettäin toistaiseksi taistelemaan maailmanlaajuista COVID-19-pandemiaa vastaan. Vaikka vaihe on erittäin tehokas käyrän tasoittamiseksi, tämä aiheuttaa paljon ongelmia käyttäjille, jotka haluavat korjata Apple-laitteet. Seuraavassa käsitellään joitain vaihtoehtoisia vaihtoehtoja tuotteen huoltamiseksi, kunnes lähin Apple-myymälä avataan uudelleen.
Etsi Applen valtuuttama korjauskeskus
Vaikka lähin Apple Store -kauppasi saattaa olla suljettu, läheinen Applen valtuutettu korjauskeskus voi olla auki ja toimiva. Ero Applen valtuuttaman korjauskeskuksen ja yleisen tietokoneiden korjausliikkeen välillä on se, että Apple on virallisesti valtuuttanut ensimmäisen ja sillä on viralliset Apple-osat laitteen korjaamiseen. Siksi on aina suositeltavaa valita valtuutettu korjaamokeskus, jos et pääse viralliseen Apple Storeen.
Etsi Applen valtuuttama korjauskeskus siirtymällä osoitteeseen locate.apple.comja valitse Palvelu ja tuki. Sinut käydään läpi valitsemalla korjattava tuote ja eräät tuoteryhmän viat. Kun se on tehty, verkkosivusto näyttää sinulle valtuutettujen korjaamojen sijainnit, jotka voivat tehdä työn.
Suosittelemme soittamista tai korjauskeskuksen löytämistä kerran ennen vierailua vahvistamaan, ovatko ne todella auki. Se voi säästää vaivaa jättää talosi ja saada selville, että keskus on suljettu.
Lähetä laite korjattavaksi
Vaikka et voi käydä Apple Storessa korjataaksesi laitteesi, voit silti lähettää sen Applelle, ja he lähettävät sen takaisin, kun korjaukset on tehty.
Aloita siirtymällä osoitteeseen Applen tukisivusto ja valitse Aloita korjauspyyntö. Valitset korjattavan tuotteen ja mikä ongelma siinä on. Voit joko soittaa Applelle saadaksesi ohjeita ongelman ratkaisemiseksi, tai aloittaa online-tukikaavio. Kun teknikko on todennut, että laitteesi on fyysisesti korjattava, hän lähettää sinulle laitteen lähettämisen tiedot.
Kuinka saada laite takaisin sen korjaamisen jälkeen
Jos lähetät laitteesi Appleen yllä kuvatulla tavalla, Apple lähettää sen automaattisesti sinulle, kun korjaukset on suoritettu. Mutta entä jos olisit jo jättänyt laitteen Apple Storeen korjattavaksi? Sinun on odotettava, kunnes Apple Store avautuu uudelleen, kuten Apple on ilmoittanut vähittäiskaupan sulkemisen UKK-sivulla.
Voit kerätä laitteesi, kun Apple Store avautuu uudelleen. Jos korjauksesi ei ole vielä valmis, saatamme tarvita lisäaikaa avaamisen jälkeen. Sinuun otetaan yhteyttä, kun laitteesi on valmis.
Vastaavasti, jos ostit uuden laitteen viime päivinä ja halusit palauttaa sen 14 päivän palautusajan kuluessa, Apple hyväksyy palautuksen jopa 14 päivän kuluttua jälleenmyymälöiden uudelleen avaamisesta.
Toivomme, että pidit yllä olevista vinkeistä hyödyllisiä, jos haluat korjata Apple-laitteesi. Kuten aina, suosittelemme, että yrität ensin korjata laitteesi itse (kuten suorittaa akkutesti iPhonessa, korjata ylikuumenemisongelmat jne.), Ennen kuin otat yhteyttä Appleen.